Har du mistanke om, at der er nogen, der uretmæssigt har fået adgang til din NetBank, kan du spærre den på følgende måder:
I Netbank Erhverv under menupunktet "Indstillinger" / "Spær min bruger" og "Spær Netbank Erhverv (alle brugere)".
Kontakt Hotline på 59 48 11 40 - udenfor Hotlines åbningstid kan du kontakte Spærreservice på tlf. 75 94 50 93.
Kontakt kundeservice eller din Sparekassen Sjælland-filial.
Herefter vil du modtage en bekræftelse på din spærring pr. post. Vær opmærksom på, at det kun er din NetBank - men ikke dit MitID - der er blevet spærret.
Mens NetBanken er spærret, vil bekræftede betalinger og faste betalingsaftaler m.m. blive gennemført som sædvanligt.
Ønsker du at spærre dit MitID?
Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.
Læs mere her Ønsker du at spærre dit MitID, kan du gøre det på følgende måder:
På mitid.dk
Kontakt MitID hotline på 33 98 00 10
Kontakt Sparekassen Sjællands Hotline på 59 48 11 40
Driftsinformation
Driftsstatus
Netbank Erhverv er ikke tilgængelig i øjeblikket.
Log på med NemID
Når du logger på Netbank med NemID, skal du først
indtaste din bruger-id og din adgangskode. Derefter
indtaster du det 6-cifrede tal fra nøglekortet, der
står ud for det 4-cifrede tal, som vises på skærmen.
Virksomheder der bruger Netbank får (i modsætning til privatkunder) ikke dækket tab, som skyldes netbankindbrud.
Derfor er det muligt at tegne en forsikring målrettet tab i forbindelse med netbankindbrud.